Asutusest      Teenused      Kontakt      
Kliendi õigused ja kohustused Andmete mitte väljastamise puhul on teil õigus esitada meie otsuse peale vaie Andmekaitse Inspektsioonile või pöörduda halduskohtusse Kliendi õigused ja kohustused

Lahendused

parema elukvaliteedi jaoks

Kliendi õigused ja kohustused

KLIENDI ÕIGUSED ON:

  1. Kliendil on õigus kehalisele ja vaimsele puutumatusele.
  2. Kliendi inimväärikus on puutumatu, spetsialistid austavad ja kaitsevad seda.
  3. Saada vajadustele vastavat  teenust.
  4. Saada teavet raviprotsessist ja teenustest. Tervishoiuteenuse korral on kliendil õigus saada teavet kliendi läbivaatamise tulemustest ja terviseseisundist, võimalikest haigustest ja nende kulgemisest, vajaliku tervishoiuteenuse kättesaadavusest, olemusest ja otstarbest, selle osutamisega kaasnevatest ohtudest ja tagajärgedest ning teistest võimalikest tervishoiuteenustest. Kliendi soovil esitab asutus nimetatud teabe kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis.
  5. Saada privaatsust kõikides teenuse- ja raviprotsessides.
  6. Saada teenindava personali poolt väärikalt ja inimlikult koheldud.
  7. Klient annab vaba ja teadliku nõusoleku temale osutavate teenuste osas seaduses ettenähtud korra kohaselt (s.t teavitatud nõusolek).
  8. Kliendil on õigus isikuvabadusele ja turvalisusele.
  9. Kliendil on õigus oma isikuandmete kaitsele.
  10. Kliendil on õigus sõnavabadusele.
  11. Kliente koheldakse võrdselt ega diskrimineerita soo, rassi, nahavärvuse, etnilise või sotsiaalse päritolu, geneetiliste omaduste, keele, usutunnistuse või veendumuste, poliitiliste või muude arvamuste, rahvusvähemusse kuulumise, varalise seisundi, sünnipära, puude, vanuse või seksuaalse orientatsiooni tõttu.
  12. Kõigis lastega seotud teenustes seatakse esikohale lapse huvid.
  13. Asutus tunnustab ja austab puuetega inimeste õigust saada kasu meetmetest, mille eesmärk on tagada nende iseseisvus, sotsiaalne ja tööalane integratsioon ning osalemine ühiskonnaelus.
  14. Asutus tunnustab ja austab kliendi õigusi sotsiaalkindlustushüvitistele ja sotsiaalteenustele.
  15. Kliendil on õigus soovitatavalt kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis pöörduda kaebuse või ettepanekuga asutuse juhtkonna poole. Pöördujal on õigus saada tagasisidet kirjalikus või muus vormis.
  16. Esitada oma ettepanekuid teenuse ja olmetingimuste paremaks korraldamiseks.

KLIENDI KOHUSTUSED ON:

  1. Nõustuda talle osutatava rehabilitatsiooniteenuse programmi või raviprogrammiga, mida asutus peab vajalikuks kliendilepingust tulenevate õiguste realiseerimiseks ja kohustuste täitmiseks.
  2. Saabuda teenusele õigeaegselt  koos vajaliku dokumentatsiooniga, vahetusjalanõudega ja hügieeniliselt puhtana. Kui klient teenusele või ravile hilineb või kliendil pole võimalik asutusse kokkulepitud ajal tulla, teavitab klient sellest asutuse teenindavat personali viivitamatult esimese võimaliku sidekanali abil (telefon, elektronpost, sotsiaalmeedia jne).
  3. Teatada protseduurist loobumise korral keskusele sellest vähemalt eelmisel tööpäeval. Mitteteatamise korral jätab asutus endale õiguse protseduuri mitte asendada.
  4. Informeerida teenust osutavat asutuse spetsialisti või raviarsti kui teenuse käigus ilmnevad kõrvalekalded või klient tunneb ebamugavust või valu.
  5. Mitte ilmuda teenuse osutamisele narkootilise, psühhotroopse, alkohoolse või muu uimastava toimega aine kasutamise tunnustega või jääknähtudega;
  6. Mitte saabuda teenusele nakkusohtlikus seisundis. Vastava seisundi ilmnemisel on klient kohustatud teavitama sellest eelnevalt asutuse teenindavat personali.
  7. Pidama kinni keskuse sisekorrast ning teenindava personali juhistest, korraldustest ja nõudmistest.
  8. Suhtuma lugupidavalt teistesse klientidesse, teenindavasse personali ja asutuse ruumides viibivatesse kolmandatesse isikutesse ja asutuse varasse.
  9. Nõustuma asutuselt edaspidi teenust või ravi saades ettemaksu tasumisega või mõistliku andmisega, kui klient on asutusega sõlmitud kliendilepingut oluliselt rikkunud, isegi juhul, kui rikkumisega tekitatud kahju on kliendi poolt hüvitatud.

ASUTUSEL ON ÕIGUS:

  1. Lõpetada leping kliendiga, kes on kliendilepingut oluliselt rikkunud.
  2. Keelduda teenuste osutamisest narkootilise, psühhotroopse, alkohoolse või muu uimastava toimega aine kasutamise tunnustega või jääknähtudega
  3. Keelduda teenuste osutamisest kliendile, kes ei ole end hügieeniliselt korrastanud.
  4. Teenusele mittetulemisest teatamata jätmise korral jätta asendamata või määramata uued protseduurid.
  5. Teenusele hilinemise korral on kliendi ja asutuse suusõnalisel kokkuleppel asutusel õigus osutada kliendile protseduuri osalises mahus.
  6. Lepingu olulise rikkumise ja seejärel teenuse osutamise lõpetamise korral on õigus asutusel juhtunust informeerida teenuse tellijat (Sotsiaalkindlustusamet, Töötukassa või Haigekassa).
  7. Asutusel on õigus kliendilt nõuda asutusele tekitatud kahju, sealhulgas saamata jäänud tulu kompenseerimist.
  8. Asutusel tekib õigus nõuda edaspidi teenust või ravi osutades teenuse või ravi eest tasumist ettemaksuga või nõuda mõistlikku tagatist kliendilt, kes on toime pannud kliendilepingu olulise rikkumise ja tekitanud seeläbi asutusele kahju ka juhul, kui tekitatud kahju on hüvitatud.

ASUTUS ON KOHUSTATUD:

  1. Järgima tervishoiuteenuse osutamise lepingute puhul kehtiva võlaõigusseaduse 41. Peatükis sätestatut.
  2. Sõlmima kliendilepingu iga kliendiga, kes ei ole toime pannud asutuse kliendilepingu tähenduses olulist lepingurikkumist asutuses või mõnes teises meditsiini- või rehabilitatsiooniasutuses.
  3. Osutama klientidele kõrgetasemelist ja kvaliteetset tervishoiuteenust või rehabilitatsiooniteenust.
  4. Tagama kliendi õiguste loetelus kirjeldatud õigused.

ANDMEKAITSE

 

Kõigis küsimustes, mis on seotud Teie isikuandmete töötlemisega Aarika OÜ-s võite pöörduda meie andmekaitsespetsialisti M.Rohtmetsa poole, e-posti .

Päringutele isikuandmete kasutamise kohta vastame esimesel võimalusel ja mitte hiljem, kui ühe kuu jooksul pärast taotluse saamist.

Juhul kui Te leiate, et oleme isikuandmete töötlemisel rikkunud Teie õigusi, võite pöörduda kaebusega kas Aarika OÜ andmekaitse spetsialisti või Andmekaitse Inspektsiooni poole (Väike-Ameerika 19, Tallinn 10129, e-posti aadress ).

Aarika OÜ teeb kõik selleks, et kaitsta Teie isikuandmeid ning järgida andmekaitset ja privaatsust reguleerivaid õigusakte.

Isikuandmete töötlemine

Kõik inimese ja tema olemisega seonduv on kirjeldatav andmetena. Inimese isikuandmete hulka kuuluvad näiteks tema nimi, aadress, kontaktandmed, aga samuti teave varandusliku seisukorra kohta jms. Lisaks kuuluvad isikuandmete hulka oma loomult tundlikumad andmed ehk eriliigilised isikuandmed (varasemalt kui „delikaatsed isikuandmed“), milleks on muu hulgas inimese tervise andmed. Niisiis on isikuandmeteks kõik isiku tuvastamist võimaldavad andmed, sõltumata sellest, millisel kujul või millises vormis need andmed on.

Isikuandmete töötlemine on ükskõik milline isikuandmetega tehtav toiming. Aarika OÜ töötleb isikuandmeid, sealhulgas terviseandmeid rehabilitatsiooniteenuse ja eriarstiabi teenuse osutamiseks.

Töötleme Teie isikuandmeid, kui: 

1. Tulete meile Tervisekassa teenusele:

Töötleme Teie isikuandmeid, sealhulgas terviseseisundit puudutavaid andmeid haiguse, vigastuse või mürgistuse diagnoosimiseks ja ravimiseks, et leevendada Teie vaevusi, hoida ära tervise seisundi halvenemist või haiguse ägenemist ning taastada tervis

2. Tulete meile rehabilitatsiooniteenusele:

Töötleme Teie isikuandmeid, et sõlmida teenuseosutamise leping ja osutada sotsiaalset ja tööalast rehabilitatsiooni teenust vastavalt seaduses sätestatud nõuetele. St et küsime andmeid, mida seaduse või teenuse osutamise lepingu alusel on meil kohustus koguda ja töödelda. S.h töötleme teie terviseseisundit puudutavaid andmeid.

3. Saadate meile selgitustaotluse, märgukirja, teabenõude või kaebuse

Kasutame Teie isikuandmeid kaebuses toodud asjaolude väljaselgitamiseks ja kirjale vastamiseks.

4. Saadate meile e-kirja

Kasutame Teie isikuandmeid kirjale vastamiseks.

5. Kandideerite meile tööle

Kirjavahetus

Kõik meile saadetud kirjad registreeritakse dokumendihaldussüsteemis. Eraisikutega peetav kirjavahetus on üldise juurdepääsupiiranguga, kuna kirjad sisaldavad isikuandmeid. See tähendab, et kui keegi tahab eraisiku kirjavahetusega või mõne dokumendiga tutvuda, siis tuleb tal esitada teabenõue. Teabenõude saamisel vaatame üle, kas soovitud dokumente tohib väljastada või tohib neid väljastada osaliselt. Osalisel väljastamisel katame kinni need Teie isiklikud andmed, mille töötlemiseks taotlejal puudub õigus, et vältida andmete liiasusega väljastamist.

Võimalikud juurdepääsupiirangute alused on toodud avaliku teabe seaduse §-s 35.

Vaatamata juurdepääsupiirangule, väljastame Teiega seotud dokumente asutustele või isikutele, kellel on seadusest tulenev õigus neid dokumente küsida (nt politsei, Haigekassa, Terviseamet, Sotsiaalkindlustusamet, Eesti Töötukassa, jms).

Delikaatseid isikuandmeid sisaldavaid dokumente saadame adressaatidele tähitud postiga või krüpteeritult e-posti teel. Asutustele edastame dokumente võimalusel turvalise dokumendivahetuskeskuse kaudu.

Eraisikutega peetud kirjavahetust säilitame üldjuhul viis aastat ja seejärel dokumendid hävitatakse.

Kuidas hoiame teie isikuandmeid, kui külastate meie kodulehte?

Kui külastate meie kodulehte ja tutvute sealse infoga, piirduvad teie kohta kogutavad ja säilitatavad andmed teie kasutatava arvuti või arvutivõrgu internetiaadressiga (IP-aadressiga), teie kasutatava arvuti või arvutivõrgu internetiteenuse pakkuja nime ja aadressiga ning külastamise ajaga (kellaaeg, kuupäev, aasta).

Me ei seo IP-aadresse isikut tuvastava teabega.

Me kogume ja säilitame andmeid selle kohta, millist kodulehe osa te külastate ja kui kaua seal peatute. Neid andmeid kasutame külastusstatistika koostamiseks, et selle põhjal meie kodulehte arendada ja muuta see külastajasõbralikumaks. Selleks kasutame kodulehel küpsiseid ehk väikeseid tekstifaile, mis salvestatakse teie arvutisse või mobiilseadmesse, kui meie kodulehte külastate.

Kuidas hoiame teie isikuandmeid, kui kandideerite meile tööle?

Meile tööle kandideerides lähtume kandidaadi avaldatud teabest ja avalikest allikatest. Kui toote CV-s välja soovitajad, siis võime teie poolt soovitajatena nimetatud isikutega suhelda. Meile tööle kandideerides on teil õigus saada teada, milliseid andmeid me teie kohta kogunud oleme. Teil on õigus meie kogutud andmetega tutvuda ning anda selgitusi või esitada vastuväiteid. Teiste kandidaatide andmeid me ei avalda.

Kui Te ei osutunud valituks, säilitame vajaduse korral Teie nõusolekul Teie andmed. Kandidaatide andmed on juurdepääsupiiranguga info, millele kolmandad isikud saavad juurdepääsu ainult seaduses sätestatud juhtudel.

Kuidas saate tutvuda andmetega, mida oleme teie kohta kogunud?

Teil on õigus tutvuda andmetega, mida oleme Teie kohta kogunud. Selleks esitage meile omakäeliselt või digitaalselt allkirjastatud taotlus, et oleksime isikuandmeid väljastades veendunud Teie isikusamasuses.

Teil on õigus nõuda ebaõigete isikuandmete parandamist ja enda isikuandmete töötlemise lõpetamist (kui meil ei ole Teie isikuandmete kasutamiseks enam lepingulist või seaduslikku alust). Selleks esitage meile omakäeliselt või digitaalselt allkirjastatud taotlus.

Saame nimetatud õigusi piirata ja jätta Teie taotluse rahuldamata, kui see:

  • kahjustab teise isiku õigusi ja vabadusi;
  • takistab kuriteo tõkestamist või kurjategija tabamist;
  • raskendab tõe väljaselgitamist kriminaalmenetluses;
  • ohustab lapse põlvnemise saladuse kaitset.

Digiloos olevatele andmetele on võimalik kliendil või tema esindajal   juurdepääsetavust selekteerida.

Andmete mitte väljastamise puhul on teil õigus esitada meie otsuse peale vaie Andmekaitse Inspektsioonile või pöörduda halduskohtusse.

Registreeru vastuvõtule siin või helista +372 5623 3019; 662 0068
Telefonidele vastame K, R.

VASTUVÕTT
Vastuvõtule saad registreeruda  tel teel 5623 3019 ainult K, R 11.00-12.30 ; 13.30-16.00 
E-maili teel   ning sms-iga E-R
Asutuses toimuvad vastuvõtud eelbroneeringute alusel 9.00-19.30, lõuna 13.00-13.30

KONTAKT
Aadress: Narva mnt 7, 10117 Tallinn
Võimalusel palun saata sõnum e-mailile: või tel 5623 3019.
Tel (+372)  662 0068

Veebidisain ja FastLion CMS aara.ee

Kliendi õigused ja kohustused

KLIENDI ÕIGUSED ON: Kliendil on õigus kehalisele ja vaimsele puutumatusele Kliendi inimväärikus on puutumatu, spetsialistid austavad ja kaitsevad seda

Kliendi õigused ja kohustused

www.aarika.ee Copyright © 2023 AARIKA OÜ